إيناس الدغيدي: ياسمين صبري اشتغلت في الفن علشان حلوة ومنى زكي اتعلمت التمثيل على كبر

بوابة فيتو 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
إيناس الدغيدي: ياسمين صبري اشتغلت في الفن علشان حلوة ومنى زكي اتعلمت التمثيل على كبر, اليوم الخميس 4 أبريل 2024 12:54 صباحاً

ايناس الدغيدي، قالت المخرجة ايناس الدغيدي:"كل الفنانات دخلوا التمثيل علشان جمالهم زي نجلاء فتحي وميرفت أمين وياسمين صبري".

 

تطور ياسمين صبري

وأضافت خلال لقائها ببرنامج "أسرار" الذي تقدمه الإعلامية أميرة بدر بقناة "النهار":"ياسمين صبري ممثلة عايزة تتطور إنما مش شاطرة وأنا بحبها وهي عارفة علاقتي بيها بس اشتغلت علشان حلوة، هي عندها أدواتها بس عايزة مخرجين شاطرين يطلعوا بيها ويطوروا من أدائها".

 

قصة منى زكي

ولفتت:"منى زكي راحت اتعلمت التمثيل في أمريكا وهي كبيرة، وده أبرز مثال على ضرورة تطوير الفنانة من أدئها".

Advertisements

 

أبرز المخرجين

وتابع:" المخرج هاني خيفة بيلفت نظري وبحبه جدا وهو راسي وبيفهم في الورق وعنده إحساس ومشاعر، وأنا من أنصار شريف عرفة لإنه كان المساعد بتاعي، وبحب داوود عبد السيد، وكاملة أبو ذكري هايلة".

 

في نفس اللقاء قالت المخرجة ايناس الدغيدي:"اخترت أحمد عز بعد ظهوره في الإعلانات، وفي البداية رفضته مع إنه شكله يجنن، بس الدور كان مع يسرا في فيلم كلام الليل، وكنت شايفه إنه أصغر من يسرا بكتير فقلت مش هينفع من ناحية السن".

 


طلب يسرا


وأضافت:"كان فيه قبلة ليسرا في فيلم كلام الليل، فهي قالت لي مين الراجل اللي هيبوسني بكرة، وانا مش هتباس من أي حد، قلت لها اخترت واحد كويس، فقلت لها انا اخترت لك راجل فلما شافته سألتني انتي شوفتي اسنانه قلت لها مخدتش بالي، فقالت لي انا مش هبوسه ده سنانه كلها سودة، فالمنتج كان حابب شكل أحمد عز فقال ليسرا عليه، وهو علشان وسيم جابته وقالت ده أنا هبوسه التاني ابو سنان سودة مش هبوسه".


ونقدم لكم من خلال موقع (فيتو)، تغطية ورصدًا مستمرًّا على مدار الـ 24 ساعة لـ أسعار الذهب، أسعار اللحوم ، أسعار الدولار ، أسعار اليورو ، أسعار العملات ، أخبار الرياضة ، أخبار مصر، أخبار اقتصاد ، أخبار المحافظات ، أخبار السياسة، ويقوم فريقنا بمتابعة حصرية لجميع الدوريات العالمية مثل الدوري الإنجليزي ، الدوري الإيطالي ، الدوري المصري، كأس مصر , دوري القسم الثاني , دوري أبطال أوروبا ، دوري أبطال أفريقيا ، دوري أبطال آسيا ، والأحداث الهامة و السياسة الخارجية والداخلية بالإضافة للنقل الحصري لـ أخبار الفن والعديد من الأنشطة الثقافية والأدبية.

أخبار ذات صلة

0 تعليق